Dagje cultuur snuiven

19 januari 2018 - Chiang Rai, Thailand

dit is ons laatste echte “doe dagje”,....morgenochtend gaan we weer met de bus terug naar Chiang Mai en overmorgen vliegen we naar Phuket.....

Maar vandaag zijn we naar de witte Tempel geweest, wat imposant,...en de Tempel is nog lang niet af, ze schatten dat het pas tegen 2070 klaar is.

Fantastisch bouwwerk, en helemaal schitterend tegen de strak blauwe lucht!!

Vandaar zijn we naar “the black house” geweest, dat is een complex van woningen en werkplaatsen, nu ook museum ,van de kunstenaarThawan Duchanee.Deze man heeft ook nog in Amsterdam gestudeerd. Hele aparte kunst,veelal met natuurlijke producten. Het huis  is van teakhout opgebouwd, zwart geverfd met afval producten van olie/motorsmeer etc.   Voor wie geïnteresseerd is, er staat vast wel wat op YouTube .

De volgende stop was een tempel ruïne uit t jaar 1290,.... zo zijn er nog veel in noord thailand, maar het zijn minimale restanten, door t weer ,maar ook door de oorlogen met Myanmar verloren gegaan,.....De pagode is goed in tact gebleven, daarin zou een relikwie van Buddha moeten liggen.,een pagode is nooit te openen.

Onze gids bracht ons naar een leuk terras aan de Mae Kong rivier, prachtig uitzicht, drukke scheepvaart en heerlijk eten,....maar dat is hier overal lekker!

Daarna hebben we t 3 landen punt bezocht,...Thailand, Myanmar en Laos.....

Ook t meest noordelijke punt van Thailand gezien, dat is aan de grens met Myanmar.

Verder hebben we heel veel Buddha’s gezien, van klein tot enorm groot,...

Vanavond hebben we in een soort buurtrestaurantje gegeten, een pan op kooltjes, de pan heeft een diepe rand waarin bouillon met een geklutst ei gaat,....je kan daar je groenten en glasnoodles ook in garen,...verder heeft het een bolling waar bovenop een stukje reuzel gesmolten wordt en op die bolling leg je t vlees te grillen...

Ik vind t een soort mix van Chinese fondue en gourmet😂  de kokkin had er schik in, om ons op gang te helpen, want we begrepen eerst niet helemaal wat de bedoeling was,.....het vlees was lekker gemarineerd en soep/bouillon schep je in een kommetje en eet je er bij op, met wat druppels spicy....

Nu maar hopen dat we er vannacht of morgen geen spijt van hebben😱😝dat we daar gegeten hebben!

1. Ees:
    19 januari 2018
    Prachtig die witte tempel tegen de blauwe lucht. En mooie doeken hebben jullie om 😘
  2. Petra:
    T was schitterend!!
  3. Carola:
    19 januari 2018
    Indrukwekkende foto's! Mooi.
    Jullie eten lijkt idd op de Chinese fondue. Heerlijk ook met een glaasje water 😉
    Goede reis morgen
  4. Wob en Coby Beks:
    20 januari 2018
    We vinden het heel leuk om jullie verhalen te lezen! Beeldend en grappig! Geen spijt gehad van die gourmet/fondue mix?😃
  5. Hilma:
    Prachtige foto's . Mooi die grote tempels. Het eten ziet er lekker uit.
  6. Geesje Zieleman:
    20 januari 2018
    Wat hebben jullie veel gezien....
    En lekker apart gegeten.
    En vannacht er geen last van gehad ?
    Nu zijn jullie inmiddels in het vliegtuig geweest en nu nog dagen lekker genieten van alles.
    Nou veel plezier nog en over een week.......hopen we elkaar weer te zien....!!!
  7. M Van Steijn:
    20 januari 2018
    Echt prachtige fotos zeg.....
  8. Petra:
    21 januari 2018
    We hebben gelukkig helemaal geen last van t ten gehad, was toch even spannend😄
    vandaag vliegen we naar phuket, de weerberichten zijn niet helemaal geweldig, maar we wachten t rustig af,...
    we nemen in iedergeval even gas terug en zien wel hoe en waarmee we de tijd daar gan invullen. En dat zal ons best lukken!!
  9. Mam:
    21 januari 2018
    Ons eet avontuur is goed afgelopen..
    Geen rare bacteriën opgedaan gelukkig😁
  10. Annemarie Dam:
    21 januari 2018
    Jaap en ik zitten echt te genieten van jullie verhalen en foto's,ook omdat het allemaal plekken zijn waar wij ook geweest zijn,heel herkenbaar,geniet nog lekker van jullie laatste vakantiedagen in phuket,ook lekker hoor,een paar dagen "chillen"