Onderweg naar Chang Mai

13 januari 2018 - Bangkok, Thailand

We waren gisteren al op tijd op t station, dat was vlakbij t hotel, t was daar een drukte van belang. De mensen liggen overal te slapen en t ziet er chaotisch uit😄

We waren gezellig aan de praat met een Engels echtpaar die naar t zuiden vertrokken.Plots klonk er een gong en iedereen ging meteen staan,...wij dachten dat er een trein aan kwam😖, maar nee,... het Thaise volkslied volgde daarop ,met beelden van de Koning en de Thaise vlag. Dus ook de toeristen, wij dus ook, gaan volop in de houding. Het werkte bij mij ( Petra) op de lachspieren,... wat Annie de kriebels gaf,..want er liep overal politie in t rond,... en voor schending van respect aan de koning kan je opgepakt worden😖😱

Gelukkig, ik loop nog steeds vrij rond😄👍🏼

We zijn de trein ingestapt, om 20.30 werden de bedjes opgemaakt en werd je min of meer geacht je achter je gordijntje te verstoppen en te gaan slapen.....

T zijn een soort stapelbedjes, Annie sliep bovenin en durfde zich niet te bewegen, bang dat ze er uit zou rollen. Ik had het comfortabeler, omdat ik minder goed slaap , mocht ik beneden zodat ik nog wat naar buiten kon kijken,....uiteindelijk hebben we allebei nauwelijks een oog dichtgedaan, wat een lawaai van die diesel locomotief en die oude treinwagons. Maar het was een leuke ervaring👍🏼

Nu zitten we een beetje aan te lummelen op de hotel