Dag 2 in Bangkok

10 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen werden we wakker van onweer en stromende regen.

Gelukkig hadden plastic regencapes meegenomen.Dat kwam goed van pas want we gingen naar het Grand Palace.Dresscode schouders bedekt ,benen bedekt en sokken aan.Gelukkig hoeven we hier geen modeshow te lopen.Zag er niet uit.Om het nog erger te maken voldeed mijn (Annie) legging niet.Hoop misbaar.Nou ja ze waren er op voorbereid want voordat ik het in de gaten had was er een soort van wikkelrok om mijn heupen geknoopt.Waar de koning al allergie,s voor is.Rondreiding gehad en mensen nog aan toe wat een pracht en praal.Kosten nog moeite gespaard.Koning Bhumibol/Rama IX heeft er na zijn dood een jaar opgebaard gelegen.Meerdere tempels van Boedda waren daar aanwezig.De tempel waar de Boedda van geluk en zegen voor staat daar komen met regelmaat artsen en verpleegkundigen om voordat ze aan het werk gaan te bidden.Het was een indrukwekkend geheel.

Vanmiddag op de fiets.Het was gelukkig droog geworden.In een groepje van 8 personen en 2 Thaise leuke gidsen zijn we door hartje oud Bangkok (China Town) gefietst. We hebben de plaatselijke bloemen(offer bloemen)markt en de Chineese foodmarkt bezocht.Veel producten die wij niet kennen en en ook niet willen leren kennen.Een gedroogde vissenmaag is hier een delicatesse...grrrrr.Maar wat was het leuk.Zo zijn we op plekken geweest waar je anders nooit zou komen.Krotten wijken , mensen die in grote armoede leven.We waren echt onder de indruk.Wat ons opviel dat was het geduld,de vriendelijkheid en de aandacht die ze voor elkaar hebben.Opnieuw een prachtige dag meegemaakt

1. Ida en jan:
    10 januari 2018
    In 1985 waren wij daar. Zo te horen is er weinig veranderd aan de vriendelijkheid van de mensen. Alleen als je wat koopt moet je goed opletten want ze rekenen erop dat je afdingt.
    We zijn benieuwd wat jullie verder van Bangkok gaan zien.
  2. Geertje Meijer:
    10 januari 2018
    Ha lieve 2, wat zie jullie veel, leuk om met jullie mee te maken zo....pas op voor al die uitheemse eetwaar, onze magen zijn er niet op berekend... veel plezier samen en liefs van ons uit Heemse!
  3. Aly:
    10 januari 2018
    Wat een belevenis lijkt me op de fiets door Bangkok