5 januari,

5 januari 2018 - Phnom Phen City, Cambodja

Vanmorgen wakker gezongen door Annie, jarig, wat bijzonder om het hier in Phnom Pehn te vieren......iedereen overigens bedankt voor de felicitaties!

Iedereen die Annie kent begrijpt dat ze gisteren al bezig is geweest met wat ze vandaag aan zal trekken, meerdere combinatie hebben de revenu gepasseerd,....Maar,.....de gids die ons om 8 uur vanmorgen ophaalde keurde de kleding grondig af,... (ook die die van mij overigens),.... veel te bloot, knieën en schouders moeten bedekt zijn,.....dus,... terug naar onze kamer,... waar de nodige setjes weer voor de dag gehaald worden en gelukkig er is een juiste combi mogelijk! Wat je al niet overhebt voor de koning,....

We hebben vanmorgen het koninklijke paleis bezocht, De pagode, de stupa”s van de royal gezien,.... t is een en al goud dat er blinkt. Daarna de pagode bezocht van de naamgeefster van de stad,....

Vandaar naar t genocide museum geweest, erg indrukwekkend,wat een ellende mensen elkaar toch aan kunnen doen!!

Daarna met de gids uit eten geweest, dat was super lekker allemaal, heerlijke gerechten!

Vanmiddag sloten we af met een bezoek aan de killing fields,....volgens onze gids, die in die periode van 1975-1979 8 familie leden heeft verloren door t regime van Pol Pot ,nog erger dan de tweede wereld oorlog,...hier speelde geen ras of geloof mee,...t waren mensen uit t zelfde land, zelfde taal, zelfde voorouders,....die elkaar dit aandeden. Gruwelijke feiten zijn nog steeds zichtbaar.   Daar moesten we echt even van bijkomen....

Eenmaal opgefrist en bijgetankt hebben we ons maar eens lekker laten verwennen met een heuse Cambodjaanse massage,.... heerlijk! ( was een verjaardagkadotje van Annie) daarna na na de night market om weer wat lekkers te scoren!

Nu heerlijk languit op t bed, wijntje op t nachtkastje, koffer weer gepakt,...want morgen om 7.45 worden we gehaald voor de transfer naar Siem Reap.

Morgen met een (lokale) bus ws,... ruim 5 uur rijden. Niet de luxe van vandaag, een hele luxe auto met eigen chauffeur en gids, Love it😍

1. Dita:
    5 januari 2018
    Gefeliciteerd Petra! Fijne dag!x Geweldig om te lezen, ook al is het allemaal ook erg indrukwekkend. Dat Pol pot regime heeft geresulteerd in de dood van ongeveer 21% van de Cambodjaanse bevolking las ik net op internet. Niet te geloven! Tot de volgende keer!
  2. Corrie Enters:
    5 januari 2018
    Petra, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag (ook dat gaat door al ben je ver weg).
    Gelukkig is jullie vliegtuig dus wel vertrokken ook al was er storm.(misschien vertraagd?)
    Blij jullie op de blog gevonden te hebben. In gedachten reis ik mee. Geniet ik mee.
    Wat een vriendin he om je zo te verwennen (had je wel nodig).
    Groetjes en geniet ervan.
  3. Jacob bijl:
    5 januari 2018
    Nog gefeliciteerd Petra. Neem er vandaag ook nog maar eentje met Annie🍷🍷. Fijn dag.
  4. Mar en Ton:
    Van harte gefeliciteerd Petra
    Mooie foto’s
    Gr mar en Ton
  5. Monique scheer:
    5 januari 2018
    Wat toch leuk dat ik jullie op deze manier kan volgen!! Een indrukwekkende dag. Petra ook nog even langs deze weg.....
    Van harte gefeliciteerd💋
  6. Jakob en Jennie Weiland:
    5 januari 2018
    Hoi Petra nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag joh. We volgen jullie reis.... supermooi zeg. Heb wel aan jullie gedacht met het vertrek van Schiphol, maar zag dat jullie op tijd waren vertrokken. Ga lekker verder genieten.
  7. Marco:
    5 januari 2018
    Ha die Petra nog gefeliciteerd vanuit het regenachtige hoofddorp,jullie hebben mazzel gehad dat jullie eerder weggegaan waren want hier waren gisteren 200 vluchten uitgesteld .....tja das nl he ,maar heerlijk dat jullie nu al genieten,we blijven jullie volgen xxx van ons de steijntjes
  8. Hilly Bijl:
    5 januari 2018
    Ha Petra, van harte gefeliciteerd ! Ik begrijp dat je daar wel wijn kunt krijgen. Leuk om jullie te volgen!
  9. Ees:
    5 januari 2018
    Ellende is overal helaas. Gelukkig ook heel veel moois en fijne dingen. Iedere dag maar eindigen met iets lekkers: 🍷! Wat een ervaring dames. Mooi dat we dat zo kunnen meemeemaken.
  10. Jan en Mathilde van der Sluis:
    5 januari 2018
    Mooie belevenissen. Petra nog gefeliciteerd met je verjaardag. We gaan het ook meemaken over een paar weken.
  11. Amarens:
    6 januari 2018
    Nog van harte gefeliciteerd Petra,
    Genieten van zo'n cadeautje op een bijzondere reis!
  12. J boertien:
    6 januari 2018
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Bedankt voor de reisbeschrijving

Liefs,

Jan en bertha