Mooie dagtrip

18 januari 2018 - Chiang Rai, Thailand

Lieve volgers, het wordt bijna eentonig😄, maar we hebben weer een fantastische dag gehad!! wat boffen wij toch, terwijl jullie je schrap moeten zetten om de storm te trotseren,...we leven net zo met jullie mee,als jullie met ons hoor!😘

Vanmorgen om 9 uur lag aan de achterkant van t resort al een bootje op ons te wachten,...met een hele aardige gids en een Japanse meneer, mister Cato 😝 die deed de trip samen met ons,...

na een boottocht over de rivier gingen we weer aan wal als we wilden konden we op de foto met een joekel van een Boa constrictor😱 Dat hebben we maar aan ons voorbij laten gaan,.....een stukje verder gelopen, kwamen we bij een olifantenkamp, dit keer “een foute” , want ze doen nog aan olifant rijden,...Dus die hebben ook geen cent aan ons verdiend😄

Er stond een busje klaar om ons naar t nationale park brengen, een soort hoge Veluwe , maar dan even anders.😜. Erg mooi qua natuur, daar zijn we de wandeling gestart, totaal 10 km, naar de bergdorpen van de lahu en akha stam.

Het begon mooi geleidelijk naar boven te klimmen,maar t werd toch nog een pittig tochtje,.... gelukkig hadden we nu een nuchtere en drugsvrije gids die zelf ook in een gestaag tempo, maar niet als een gek klimmend en klauterend, doorging.

Prachtige tocht, onze gids wist veel te vertellen over de planten etc die we onderweg tegen kwamen. Ook over de paddestoelen, als je twijfelt of je ze kunt eten , moet je er eerst 1 koken met kleefrijst.Blijft de rijst wit....is hij eetbaar.Wordt de rijst zwart is t een giftig exemplaar....Handig weetje!

Onze gids maakte van bamboe (wandel)stokken omdat hele gedeeltes erg glibberig waren , heb je wat meer steun,ook bij t klimmen kwam dat goed van pas.

De bergdorpen waren weer uniek om te bekijken! Er is daar geen elektra,.. maar tegenwoordig hebben er wel veel mensen zonnepanelen zodat ze toch een stroom voorziening hebben!

Iedereen leeft in 1 ruimte, er wordt op vuur gekookt,..de rook verjaagd meteen de muskieten! Vrouwen zie je de hele tijd handwerken, maken erge mooie traditionele kleedjes, sjaals etc. Ik heb een sjaal gekocht,die is geweven, daar werkt die vrouw een hele dag aan ,kost 300 bath

Dat is omgerekend ongeveer 7,70 euro

Annie heeft nog een gezellig tafelkleedje gescoord,...

Er zaten vrouwen bij elkaar, 1 deed de was, het huisaapje keek toe,de ander was op een vuurtje pepers aan t roosteren en het gaat allemaal in een heerlijk rustig tempo,...

Ook kwamen we een vrouw tegen met een grote mand op haar rug, daar droeg zij haar kind, peuter , in......een buggy of zo

is daar ook geen optie denk ik.

De waterval was t hoogste punt, dat blijft toch ook altijd fascinerend om te zien hoe dat water met donderend geraas naar beneden komt. Als we wilden mochten we onderaan die waterval wel badderen, maar t water was KOUD!! En we wisten dat er op het eind van de dag een warmwaterbron aangedaan zou worden, dat leek ons toch even lekkerder.

onze weg vervolgend, inmiddels dalend, kwamen we over een groene thee plantage,...

Ze gebruiken alleen t hele kleine meest nieuwe blaadje voor de thee, dus eer dat je daar een baal thee van hebt ben je wel even bezig!

Ook kwamen we langs akkers met ananas planten, zo grappig om te zien,....had mij dat nooit gerealiseerd dat dat ook zo verbouwd wordt.

Vervolgens heerlijk warm gebadderd in de bron,...fijn voor onze spieren !  Ik hoop dat er straks foto;s geüpload kunnen worden, want t internet is weer erg traag,...

Morgen hebben we met de zelfde gids een nieuwe dagtrip,we verheugen ons er nu al op!😄👍🏼