Een reis dagje,..

6 januari 2018 - Siem Reap, Cambodja

vanmorgen zijn we al vroeg opgestaan, want om 7.45 werden we al gehaald om naar t busstation gebracht te worden. Vandaar zijn we met de bus , ruim 6 uur rijden, heel warm, geen airco en tjok vol,....naar Siem Reap gereden.

Een rit door t platteland van Cambodja, fascinerend , wat een verschil met hoe de mensen in de stad (phnom Pehn) leven.  Soms in grote armoede, t zijn geen huizen te noemen. Langs grote viskwekerijen gereden, lotusbloem kwekers,plus meer dan 1000 straat verkoop tentjes,....t hele leven speelt zich hier op straat af.

Dat kan ook makkelijk wat de temperatuur betreft, in 2017 is de temperatuur niet onder de 24 geweest.

Siem Reap is een provincie stad, die tot bloei is gekomen dank zij t toerisme van de Angkor Wat, het grootste religieuze monument ter wereld.

Morgen gaan we daar naar toe,we zijn enorm benieuwd!

Maar nu,.... gaan we eerst de night market op en wat lekkers te eten scoren!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruud:
    6 januari 2018
    6 uur in een warme bus lijkt me niks maar het kunnen genieten van het landschap en de aankomst in je reisdoel en het genieten van een wit wijntje en lekker eten lijkt me top.
  2. Petra:
    6 januari 2018
    Dat is t ook Ruud,... goh we zouden zomaar broer en zus kunnen zijn,...
  3. Carola:
    Weer een ervaring rijker 😉
    En wat een contrasten.
    Het eten zal daar ongetwijfeld heerlijk zijn! Petra wie weet doe je nog wat recepten op tijdens jullie reis, ik houd me aanbevolen 😀
  4. Geesje Zieleman:
    6 januari 2018
    Leuk jullie zo te volgen....
    Veel plezier samen...
    Lekker genieten !!
  5. Monique scheer:
    6 januari 2018
    Kreeg er al helemaal een beeld bij toen ik het las.
  6. Lids phillipsomn:
    7 januari 2018
    Helaas kom ik er niet door!! Jammer
    Omdat ik niet aangesloten ben op internet .
    Maar ik blijf het proberen Veel plezier. Groetjes lida
  7. Lids phillipsomn:
    7 januari 2018
    Wil heel graag jullie bijzondere verslagen lezen ,maar het lukt niet,.
    Wat moet ik doen??groetjes lida